Vytisknout

Další z ukázek, kdy západ se stal východem a východ západem je prohlášení, že západ přechází na elektrobusy a elektroauta. A zatímco tyto proklamace dříve při různých sjezdech vyhlašovali komunisti a pak se dvacet let nic nedělo, dnes je vše opačně.

 

Do tří let přestanou v Moskvě jezdit autobusy na motorový pohon
 

Moskva už tendry na naftové motory nevyhlašuje, ale vláda vyčlenila na rozvoj pozemních elektrických dopravních prostředků dotace ve výši 900 milionů rublů.  Nyní testuje i čínské elektrobusy a současně rozjíždí plnou výrobu ve vlastních podnicích. A opět je možné se divit, proč senát USA vymýšlí další a další sankce, které nakonec pomáhají či dokonce nutí Rusko a Čínu ke spolupráci.

 

A spolupráce Rusko - Čína je na daleko vyšší úrovni, než jsme ochotni přiznat. Komponenty a vývoj dělají společně a že už to nejsou "pouze čínské či ruské šmejdy" dokládá Velká Británie.

 

Sázka na lokálního partnera v oblasti výroby elektrobusů se čínské společnost BYD ve Velké Británii vyplácí. Strategická spolupráce se společností ADL (Alexander Dennis), která se zabývá výrobou karoserií na podvozcích různých výrobců, přinesla jen v Londýně zakázky na více než 100 elektrobusů pro různé dopravce, kteří v městské dopravě ve městě na Temži působí. Pro Metroline nepůjde o první elektrobusy, na jejichž dodání se bude podílet BYD. Dopravce má k dispozici také pět unikátních patrových elektrobusů, které však byly vyrobeny kompletně v režii čínské BYD.

Takže tandem Rusko - Čína se ve vývoji oběma vyplácí a výhrůžky nebo dokone sankce ze strany zoufalých amerických senátorů tu Číně, tu Rusku nebo rovnou oběma vedou naopak k posílení jejich vzájemné spolupráce. Zdá se, že tupost a zahleděnost do sebe americké politické administrativy ani prezident Trump nezvrátí a zde jsou další důkazy po ruské potravinové soběstačnosti a čínské Hedvábné stezce, kam se svět do budoucna ubírá.

Ameriko, komu není rady, tomu není pomoci...