Žádost o prošetření: může veřejnoprávní Česká televize manipulovat s veřejným míněním sousedního státu v období voleb? Pokud se podezření prokáže jako oprávněné, měl by okamžitě odstoupit generální ředitel Dvořák a všichni, kteří se na ovlivnění voleb na Slovensku podíleli a veřejnoprávní Česká televize by měla být tvrdě potrestána!

 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání                                                  

 

Věc: Hrubé ovlivnění demokratických voleb na Slovensku veřejnoprávní Českou televizí

 

Domnívám se, Česká televize velice, velice hrubě ovlivnila stávající volby na Slovensku, kdy je Českou televizí vyloženě adorována jedna kandidátka jménem Zuzana Čaputová a tím Česká televize zmanipulovala kampaň před prvním, nyní i před druhým kolem prezidentských voleb.

 

Kde se vzalo podezření?

Rozsah vysílacího času a možnosti se přikrášlovat bez oponentů, kdy Zuzana Čaputová dostávala formou Public relations prostor v České televizi a která má dosah až na 2,5 milionu Slováků. (žijící v ČR, pracující v ČR, migrující v ČR + přeshraniční přesah).

Žádám radu RRTV, aby si vyžádala vysílací čas pro Čaputovou před prvním kolem stejně tak jako vysílací čas pro tutéž kandidátku před druhým kolem. A žádám, aby se totéž udělalo u všech kandidátů na slovenského prezidenta.

Naposledy před zasláním stížnosti: 21.3.2019 Interview 24 se Zuzanou Tvarůžkovou

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095426857-interview-ct24/219411058040321

 

V případě prokázání podezření

Žádám, aby byl okamžitě odvolán generální ředitel Dvořák, který o zmanipulování voleb musel vědět. Žádám, aby byly vyvozeny tvrdé postihy pro ty, kteří se této manipulace zúčastnili a opustili Českou televizi. Žádám, aby případné ztráty nesli ti, kteří manipulativní Public relations vymysleli a prováděli a nikoliv daňový poplatník!

Toto (prokáže li se) flagrantní zasahování do sousedního státu je zásahem do demokratických voleb a nelze ho absolutně tolerovat.

Dosah České televize může ovlivnit až polovinu slovenských voličů. V prvním kole není známo, že by stejný prostor dostali všichni kandidáti jako kandidátka Čaputová. Dokonce není známo, že by Česká televize byla nestranná ke všem kandidátům. Zatímco někteří (viz Kotleba) byli dehonestováni, aniž měli možnost obhajoby, Čaputová je vyloženě favorizována a adorována. Podezření z manipulace voleb odvozuji i z toho, že všichni kandidáti na Slovensku museli splňovat právní kritéria, takže urážky či manipulace některých a vyzdvihování druhých je v příkrém rozporu přeshraniční spolupráce a zasahování do demokratických voleb sousedního státu.

Demokratické volby mají jasná pravidla a kritéria!

A jenom ilustrativně: na pozadí Trumpovy kampaně se USA snaží zjistit, jak byly ovlivněny volby v USA zvenčí. A zde veřejnoprávní Česká televize v čele s generálním ředitelem toto zásadní demokratické pravidlo dodržovat nemusí? A dokonce demonstrativně ho porušuje?

22.3.2019

S úctou Petr Pokorný

 

 

 

Přidat komentář

Lidé v této konverzaci

  • *

    Tlustá Sorosova děvka Čaputová.

  • *

    V Česku pracuje a studuje 200 000 Slováků. Určitě je také ovlivnilo, pokud se dívali na Českou televizi, že včera moderátorka Tvarůžková rovnou titulovala Čaputovou prezidentkou v pořadu InterviewČT24, cituji (od 25. minuty):
    Tvarůžková: "Říká slovenská prezidentka (pauza) kandidátka Zuzana Čaputová, která byla (funění) v dnešním Interview jakožto host (funění) a já vám za to děkuju a nashledanou."
    Čaputová: "Ďakujem vám pěkně, pozdravujem."
    Tvarůžková: "A vy se můžete podívat na Události, které začínají v devatenáct hodin za malou chvíli, hezký večer."
    https://www.ceskatelevize.cz/porady/10095426857-interview-ct24/219411058040321

  • Nedávno prenikla na verejnosť informácia,

    že volebnú kampaň donedávna úplne neznámej prezidentskej kandidátky Zuzany Čaputovej manažuje zahraničný subjekt – izraelská lobistická skupina Shaviv Strategy and Campaigns. Na jej čele stojí izraelský občan Aron Shaviv.
    V minulosti Shaviv intenzívne pomáhal v mediálnych kampaniach politikom z KDH (Kresťanskodemokratické hnutie). V čase pôsobenia Radičovej vlády spolupracoval s ministerstvom dopravy, ktoré v tom čase viedol Ján Figeľ. Vďaka tomu dostával Shaviv lukratívne zákazky od KDH.
    Aron Shaviv a jeho skupina má však i široký medzinárodný záber. Stál za zvolením súčasného izraelského premiéra Benjamina Netanjahua, pre ktorého viedol kolosálnu mediálnu kampaň. Netanjahu je známy krajne pravicovými a nacionalistickými postojmi.
    V roku 2011 získal Shaviv cenu magazínu Rising star za vedenie kampani pravicových strán v strednej a východnej Európe. Magazín osobitne vyzdvihol jeho prácu v komunálnych voľbách 2010 na Slovensku, kde za dva týždne dokázal kandidátovi zdvihnúť preferencie z 2,6 percenta na 40 percent.
    https://www.haaretz.com/1.5032777
    Shaviv pracoval so svojimi klientmi na prezidentských, parlamentných a komunálnych voľbách okrem Slovenska aj v Rumunsku, Bulharsku, Srbsku, Ukrajine, Chorvátsku, Cypre a ďalších krajinách. O Shavivovi písal aj The Times of Isreal ako o človeku, ktorý otvoril na Slovensku dvere pre irackých utečencov v roku 2016.
    Lobistická skupina Shaviv Strategy and Campaigns už dlhšie z pozadia ovplyvňuje politické dianie na Slovensku a predstavuje bezpečnostné riziko pre Slovenskú republiku.
    Prvý podpredseda strany Národná koalícia Peter Sokol v tejto súvislosti vyjadril sklamanie, že národné kruhy na Slovensku nedokážu združiť sily, prostriedky a svojich odborníkov, aby odvádzali efektívnu prácu v propagácii tradičných hodnôt a myšlienok ako sú kresťanská rodina a národný štát.
    Podľa neho by sa mali poučiť od ideových protivníkov, využívajúcich najnovšie poznatky v oblasti politického marketingu a účinne ovplyvňujúcich myslenie mladej generácie, ktorú si za 20 rokov stihli vychovať aj za pomoci zahraničných subjektov typu Shaviv Strategy and Campaigns. “Mladým podsúvajú prvoplánové heslá a dokázali v nich už v zárodku zabiť akékoľvek národné myšlienky. Tie pre nich nič neznamenajú – sú vedení k jednoduchým riešeniam, egoizmu a hedonizmu,” nezakrýva si oči pred realitou Sokol.
    https://www.napalete.sk/izraelskeho-sefa-caputovej-kampane-spajaju-s-cia-je-jeho-produkt-aj-kotleba/

  • LordZlobr

    Slováci touto volbou jenom dokázali jací jsou Chahaři :D Na místo zvolení prověřeného politika zvolí někoho o kom vůbec nic neví. Mám obavu, aby se něco takového nestalo také u nás. Přímá volba presidenta je špatně. Bohouš to tenkrát protlačil, protože chtěl nahnat body a kde je teď ?