Stále nám běží  ve veřejnoprávním prostoru reklama na zaostalé Rusko žijící v pastouškách a jezdících v bryčkách s neschopností vyrobit cokoliv kvalitního. Ladu Vesta, jejíž cena startuje v přepočtu na 191 tisících Kč, si spojíte s lecčím, jen ne s moderními vychytávkami. Mnohé nabízí stejně ještě levnější Granta.

 

Rychlost náběhu dalších výrob se dá přirovnat k rychlosti výstavby Kerčského mostu, elektráren včetně internetového bankovnictví či prvenství náběhu blockchainu ve státní správě na celém světě, kdy většina lidí ani u nás zatím netuší, o co vůbec jde.

 

Nejlevnější variantu Lada Vesta pořídíte za 554.900 rublů, což je asi 191.000 korun.

A co za tuto částku dostanete? Předně posílený motor, kterým je atmosférická zážehová osmnáctistovka s výkonem vzrostlým z 90 kW na 107 kW. Výbava pak odpovídá postavení auta na vrcholu nabídky Vesty. Je v ní zahrnuta klimatizace, tempomat, multifunkční volant s věncem z perforované kůže, vyhřívané přední sedačky, čalounění alcantarou nebo dešťový a světelný senzor. Za 36.000 rublů (cca 12.400 korun) si pak lze dokoupit paket Multimedia zahrnující zadní parkovací kameru, multimediální systém, navigaci a vyhřívané čelní sklo.

Displej multimediálního systému přenášející obraz ze zadní parkovací kamery má vysoké rozlišení. Jednoduchou grafiku přizpůsobili programátoři k hladkému fungování aplikací a rychlým datovým přenosům. Testovaná verze Luxe/Multimedia měla dokonce vlastní satelitní navigaci.

 

 

Lada Vesta sedan

Ruská automobilka Lada se pomalu začíná přibližovat k západním výrobcům. To ostatně bylo patrné již při odhalení modelu Vesta, který lze shledat zajímavým i z našeho pohledu. Pod kapotou má relativně výkonnou pohonnou jednotku, samotná kabina pak pobere pět cestujících v dostatečném komfortu. Zavazadelník navíc nemá problém s pobráním jejich bagáže, vše pak ještě uzavírá pohledný zevnějšek. Když k tomu navíc přihodíme ještě multimediální systémy aliance Renault-Nissan, není překvapivé, že Vesta je na ruském trhu automobilovou jedničkou.

Není tomu přitom dávno, co sedan překročil hranice mainstreamu a zamířil i sportovním směrem. Varianta Vesta Sport sice bude k dostání jen v omezeném množství, nicméně i tak jde o důležitý krůček směrem k radostnějším zítřkům. Při zvážení aktuálního zájmu by Rusové byli jen sami proti sobě, kdy roční kapacitu nenavýšili, nepřivedli do hry i podobně naladěný kombík a případně nezauvažovali také o vyšším výkonu. To je ale jen jeden ze způsobů, jakým by o sobě Lada mohla dát jaksepatří vědět.

přístrojová deska

Druhý směr je spojen s moderními technologiemi: variantu osazenou systémem nočního vidění. To je asi to poslední, co bychom na palubě ruského auta čekali - něco takového je k dispozici hlavně pro špičkové vozy německé produkce, jako je Audi A8, BMW řady 7 či Porsche Panamera. Systém postupně míří i do skromnějších vozů, v nabídce čehokoli jako je třeba Škoda jej ale stále nenajdete.

 

noční vidění

Pro policii se testují další vychytávky

A není to jediný zajímavý systém, který Vesta dostane na palubu. Dále se tam nastěhuje speciální radiostanice a mobilní zařízení umožňující přístup do vzdálených databází. Právě tyto prvky však naznačují, že takové, třebaže plně tovární provedení nebude k dispozici obyčejným smrtelníkům, ale daleko spíše ozbrojeným složkám.

Technické parametry a popis přebrán z AUTOFORUM.CZ a AUTO.CZ