Stále nám běží  ve veřejnoprávním prostoru reklama na zaostalé Rusko žijící v pastouškách a jezdících v bryčkách s neschopností vyrobit cokoliv kvalitního. Ladu Vesta, jejíž cena startuje v přepočtu na 191 tisících Kč, si spojíte s lecčím, jen ne s moderními vychytávkami. Mnohé nabízí stejně ještě levnější Granta.

 

Rychlost náběhu dalších výrob se dá přirovnat k rychlosti výstavby Kerčského mostu, elektráren včetně internetového bankovnictví či prvenství náběhu blockchainu ve státní správě na celém světě, kdy většina lidí ani u nás zatím netuší, o co vůbec jde.

 

Nejlevnější variantu Lada Vesta pořídíte za 554.900 rublů, což je asi 191.000 korun.

A co za tuto částku dostanete? Předně posílený motor, kterým je atmosférická zážehová osmnáctistovka s výkonem vzrostlým z 90 kW na 107 kW. Výbava pak odpovídá postavení auta na vrcholu nabídky Vesty. Je v ní zahrnuta klimatizace, tempomat, multifunkční volant s věncem z perforované kůže, vyhřívané přední sedačky, čalounění alcantarou nebo dešťový a světelný senzor. Za 36.000 rublů (cca 12.400 korun) si pak lze dokoupit paket Multimedia zahrnující zadní parkovací kameru, multimediální systém, navigaci a vyhřívané čelní sklo.

Displej multimediálního systému přenášející obraz ze zadní parkovací kamery má vysoké rozlišení. Jednoduchou grafiku přizpůsobili programátoři k hladkému fungování aplikací a rychlým datovým přenosům. Testovaná verze Luxe/Multimedia měla dokonce vlastní satelitní navigaci.

 

 

Lada Vesta sedan

Ruská automobilka Lada se pomalu začíná přibližovat k západním výrobcům. To ostatně bylo patrné již při odhalení modelu Vesta, který lze shledat zajímavým i z našeho pohledu. Pod kapotou má relativně výkonnou pohonnou jednotku, samotná kabina pak pobere pět cestujících v dostatečném komfortu. Zavazadelník navíc nemá problém s pobráním jejich bagáže, vše pak ještě uzavírá pohledný zevnějšek. Když k tomu navíc přihodíme ještě multimediální systémy aliance Renault-Nissan, není překvapivé, že Vesta je na ruském trhu automobilovou jedničkou.

Není tomu přitom dávno, co sedan překročil hranice mainstreamu a zamířil i sportovním směrem. Varianta Vesta Sport sice bude k dostání jen v omezeném množství, nicméně i tak jde o důležitý krůček směrem k radostnějším zítřkům. Při zvážení aktuálního zájmu by Rusové byli jen sami proti sobě, kdy roční kapacitu nenavýšili, nepřivedli do hry i podobně naladěný kombík a případně nezauvažovali také o vyšším výkonu. To je ale jen jeden ze způsobů, jakým by o sobě Lada mohla dát jaksepatří vědět.

přístrojová deska

Druhý směr je spojen s moderními technologiemi: variantu osazenou systémem nočního vidění. To je asi to poslední, co bychom na palubě ruského auta čekali - něco takového je k dispozici hlavně pro špičkové vozy německé produkce, jako je Audi A8, BMW řady 7 či Porsche Panamera. Systém postupně míří i do skromnějších vozů, v nabídce čehokoli jako je třeba Škoda jej ale stále nenajdete.

 

noční vidění

Pro policii se testují další vychytávky

A není to jediný zajímavý systém, který Vesta dostane na palubu. Dále se tam nastěhuje speciální radiostanice a mobilní zařízení umožňující přístup do vzdálených databází. Právě tyto prvky však naznačují, že takové, třebaže plně tovární provedení nebude k dispozici obyčejným smrtelníkům, ale daleko spíše ozbrojeným složkám.

Technické parametry a popis přebrán z AUTOFORUM.CZ a AUTO.CZ

 

 

 
 
Přidat komentář

Lidé v této konverzaci

  • Výborně, potom, že to nejde. Jen tak dál.

  • Návštěvník - Rudolf Kavan

    Rozhodne nejsem fanaticky ideolog, ale je asi videt, ze trzni hospodarstvi prinasi vysledky. Rusko je dnes zemedelska velmoc, napr. nejvetsi vyvozce psenice. Rusko taky vyrabi komercni letadla SuperJet 100 a MC-21, ktera maji lepsi parametry nez konkurence. Spolupracuje s Cinou na vyvoji jumbo jetu. Vyrabi atomove ledoborce, ktere umoznuji plavit zkapalneny plyn z Norska a Jamalu do Koreje.

    Pocitam, ze az se dokonci Power of Siberia, Turkish Stream a Nord Stream II, tak Rusove budou investovat do vyzkumu, robotiky a zvyseni produktivity.

    Podobne famy se siri o Cine. Cina je dnes technologicky mozna prvni na svete. Alo mnozi si vysvetluji uspech Huaweie tim, ze Cinani to "nakradli" (a dovedli ty vynalezy realizovat efektivneji nez jejich puvodci).

  • Návštěvník - Dan

    V odpovědi na: Návštěvník - Rudolf Kavan

    Cinani to kopirovali jako pred nimi Japonci a Korekci na jihu. Ovsem Cinani to vyvijeli pak dal a dneska vyrabeji veci s vyssi technologii za mensi penize jak Juesej. Proto ta obchodni valka, chytnout Cinany za triko, aby jim neutekli jeste dal. To se jim ale nepodari, i kdyz jejich poskoci vsude ve svete podporuji jejich zajmy. Poskoci ale take skonci, nejdrive v Nemecku. A pak teprve prijde pravda na svetlo.