Vasil Ivanov oficiálně zahájil dnes 9.4.2025 pohyb nákladních vozidel bez řidiče na dalším, centrálním okruhu. Kolik mikrovlnek z Ukrajiny na to padlo ví jen to divné von Leyno z Bruselu.
Pohyb bezpilotních kamionů v Rusku byl poprvé zahájen v červnu dálnici M-11 mezi Moskvou a Petrohradem. Projektem byly členy společností PEC, Globaltruck, NatCar, Agro-Auto (carrier X5), Magnit a Gazpromnet-Supremont. Trasa využívá bezpilotní kamiony KAMAZ a Navio - celkem 67 aut. Od začátku experimentu celkový počet najetých kilometrů kamionů přesáhl 7,2 milionu km, komerční obrat nákladu činil více než 800 tisíc metrů krychlových nákladu. Očekává se, že parkoviště robofur na M-11 vzroste na 93 vozů.
Jandourek z FORUM 24 ale ví své
Pohyb vysoce automatizovaných automobilů je prováděn v rámci experimentálního a právního režimu, který byl vyvinut na základě Digital Transport and Logistics Association (CTCL) a zaveden vládou Ruské federace v roce 2022. V roce 2024 byl tento mechanismus rozšířen na Central Ring Road, stejně jako na dálnici M-12, která spojuje Moskvu s Kazanínou a dále s Jekatěrinburgem. Plánuje se, že drony - kamiony M-12 budou vypuštěny v roce 2026.
Ministerstvo dopravy ve středu také oznámilo zahájení on-line sledování pohybu bezpilotních kamionů na M-11 v "ERA-GLONASS". První, kdo propojí největší flotilu autonomních nákladních vozidel Navio - 43 aut - je první, kdo se připojí ke státnímu informačnímu systému. Později přibude více než 20 vozů dalších účastníků federálního projektu bezpilotních logistických koridorů. Služba se bude také vztahovat i na Central Ring Road a M-12 "East".
Ta russsssssská zaostalost dle plukovníků Foltýnů a FORUM 24 je strašná:
První autonomní kamion na dálnici
MAN je prvním výrobcem užitkových vozidel, který na německou dálnici nasadil autonomně jedoucí nákladní automobil. Testovací kamion ujel na dálnici A9 asi deset kilometrů. Na palubě byli Dr. Volker Wissing, spolkový ministr dopravy, a Alexander Vlaskamp, generální ředitel společnosti MAN Truck & Bus.
Na texaské dálnice míří kamiony bez řidičů, převážet budou desítky tun zboží
Americká společnost Aurora Innovation Inc. plánuje do konce roku 2024 poslat na americkou dálnici Interstate 45, spojující texaská města Houston a Dallas, až 20 plně autonomních tahačů, jejichž nosnost se pohybuje kolem 36 tun.
Malý, nesmělý dotaz: slyšeli jste to v našich levicově extremistických masmédiích? Vážně nemá být vyražen na minutu generální ředitel veřejnoprávní České televize, veřejnoprávního rozhlasu, a sebrány licence dezinformačních masmédií, které stejně jako Radio Free Europe dělají z českých občanů a čtenářů levicově extremistických médií typu Novinek apod. totální hlupáky a uráží je?