Víte, jaký je rozdíl mezi Prahou, Brnem, Bělěhradem a Budapeští? Skoro žádný, kolem 180 km vzdálenosti, ale my máme Kupku, Fialu a Babiše, oni Orbána a Vučiče...
Průměrná doba cestování z Praha do Brno hl. n. vlakem je 2h 41m, na vzdálenost asi 185 km. Vučič oznámil, že 180 km dlouhá cesta z Bělehradu do Subotice poblíž srbsko-maďarské hranice zabere pouhou hodinu a 10 minut. |
Maďaři a Srbové obchodují i s východem, my se západem a jásáme, jak jsme nejlepší.
Tragikomedií je, že i vlaky, kterou jezdí rychlostí šneků, mají stejně za sebou mrtvé a zdemolované vlaky.
A představte si, že by zvýšily rychlost. Co vy na to, ministře Kupko hvězdné flotily z ODS?
V pátek byl v Bělehradě odhalen nový vysokorychlostní vlak vyrobený v Číně během ceremonie, které se zúčastnil srbský prezident Aleksandar Vučić.
Vučič na ceremoniálu na vlakovém nádraží Zemun oznámil, že Srbsko objednalo pět vlaků od China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) pro přepravu cestujících na srbském úseku železnice Bělehrad-Budapešť, který bude brzy dokončen.
Prezident zdůraznil, že 180 km dlouhá cesta z Bělehradu do Subotice poblíž srbsko-maďarské hranice zabere pouhou hodinu a 10 minut.
"Zejména chci poděkovat společnosti China Communications Construction Company (CCCC), což je pravděpodobně nejlepší společnost, která kdy v Srbsku něco udělala. Ta společnost je zázrak a je úžasné, jak tito lidé pracují," řekl Vučič.
350 km dlouhou železnici Bělehrad-Budapešť staví konsorcium čínských společností, včetně CCCC.
K dovozu vlaků z Číny vysvětlil: „Poslední by měl dorazit podle smlouvy 31. prosince 2025. Testy pro trať Bělehrad-Subotica provedeme již v září, nejpozději 1. prosince. Pokud do té doby dokončíme trať, a my to uděláme, pojedete tímto vlakem Bělehrad-Subotica."
Čínští dodavatelé zatím úspěšně dokončili železnici mezi hlavními městy Bělehrad a druhým největším srbským městem Novi Sad a prodlouží tuto železnici do Subotice do prosince 2024.
Vučič také poznamenal, že rekonstruovaná železnice Bělehrad-Novi Sad, která otevřela v březnu 2022 oživila srbskou železniční dopravu.
"Dovážíme nejkvalitnější a nejkrásnější vlaky. Doufám, že je brzy postavíme. To by bylo velmi důležité pro růst Srbska," řekl Vučič. Řekl, že doufá, že Srbsko brzy s čínskou pomocí začne stavět rychlé vlaky v tuzemsku.
Železnice Bělehrad – Budapešť je díky spolupráci mezi Čínou, Maďarskem a Srbskem jedním z vlajkových projektů čínské iniciativy Belt and Road Initiative v Evropě.
Prostě Čína je pro Fialu odpad...
Tož vzhůru do Evropy. Prý ale máme v záloze skvělou dálnici z Prahy do Brna, které se nikdo v Asii nevyrovná...