Už bez servítek: Škoda konečně přiznala pravdu, prodeje na jejím klíčovém trhu se propadly až na dno. Vystrčil vystrčil pěstičky, pohrozil Číně a ta se strachy podělala. Prý. Protože demence našich politiků je nekonečná a náklady by ti šmejdi měli platit svým majetkem v exekuci! V čele s Tchajwancem Vystrčilem!
A další idiotské výkřiky Schillerové, že se prodlužíme do prosperity, vyhrůžky připitomělých Pirátů, Fischerů, Vystrčilů a Novotných z ODS jak to Číně a Rusku nandáme ukazují výsledky. Prý s nimi máme malý obchod, tak co se snažit. A sekera je v bilionech!
Sakra, a kdo občanům zaplatí náklady? Šmejdi z ODS, Piráti, nebo zbyteční senátoři válející se za těžké peníze v Senátu?
V posledním zhruba roce jsme takto pravidelně informovali o propadajícím se zájmu o nové Škody v Číně. Pro automobilku to byl po léta její naprosto jasně největší trh, na kterém prodala ještě v roce 2018 celých 352 tisíc aut. Tomu zdaleka nemohlo konkurovat ani Německo a byla to více jak polovina celoevropských prodejů v desítkách jejích tradičních odbytišť.
Tato pozice se ale náhle začala horšit. V roce 2019 se automobilce podařilo prodat v Číně ještě 278 378 vozů, druhá polovina roku ale už stála za starou bačkoru. Loni se jednalo o 150 458 aut a nešlo to přičítat jen koronaviru, neboť zatímco celý čínský trh v druhé polovině roku stoupal, Škoda šla dolů. A i celý rok zakončila nepřesvědčivými výsledky: 19 300 aut listopadu a 13 687 v prosinci může znít jako velká čísla, meziročně šlo ale o polovinu odbytu z roku 2019.
To nejhorší ale mělo přijít. Od ledna do června Škoda ani jednou v Číně neprodala přes 10 tisíc aut za měsíc a zejména o tragických prodejích ze začátku roku jsme se nemohli nezmínit. Tehdy se nám začali ozývat lidé z automobilky s tím, že to není pravda, že jejich čísla hovoří o jiných prodejích, my jsme ale vždy vycházeli z oficiálních hodnot CAAM, čínské asociace výrobců aut, jíž je sama Škoda členem. Tedy tyto výsledky by jí měla sama hlásit. V reakci na tyto výtky jsme nikdy nedostali věrohodnou informaci o jiných prodejních datech, z opatrnosti jsme ale později uváděli, že Škoda sama publikovaná čísla rozporuje.
Teď už to ale nedělá, šla s pravdou ven. Prodejní výsledky značky jsou přesně tak mizerné, jak je reportuje CAAM. V tiskové zprávě Škody mapující prodeje za první půlrok přiznává, že v Číně prodala za 6 měsíců pouhých 44 000 aut, což je skoro polovina oproti loňské mizérii v podobě 77 400 vozů prodaných za stejnou dobu.
Kdyby česká značka takto jela dál ve zbytku roku, prodá v Číně 88 tisíc aut, méně jak čtvrtinu toho než v roce 2018. Jestli tohle není pád až ke dnu, pak nevíme, co by jím mělo být.
Zdroj:
Související
Hráblý Tchaj-wanec Milouš Vystrčil nás učí myslet způsobem asijských tygrů, přiveze experty...
Podvedl Taiwanec ODS Miloš Vystrčil české občany jako nás připravil Wagenknecht o 820 milionů?