Jiná logika v tom není. Prostě my to těm Rusákům natřeli.
Česká automobilka Škoda neplánuje návrat na ruský trh ani obnovení obchodních vztahů se společnostmi z Ruské federace. Uvedla to Ivana Povolná, tisková tajemnice pro korporátní komunikaci společnosti Škoda Auto.
Povolná také zdůraznila, že Škoda „dodržuje sankční politiku vůči Rusku“, což vylučuje jakékoli plány na obnovení obchodní aktivity. Před svým odchodem Škoda aktivně rozvíjela výrobu v Rusku: modely Octavia, Karoq a Kodiaq se montovaly v Nižním Novgorodu a model Rapid v Kaluze. Odchod z trhu vedl k značným ztrátám pro společnost – na jaře 2023 generální ředitel Škody Klaus Zellmer odhadl ztráty na 700 milionů eur. (Přepočteno na koruny to dělá pro jednu firmu českou ztrátu cca 17,5 miliardy korun). Kolik to dělá celkem do dnešního dne? Raději ani nepočítat.
Lipavský, Němcová a další experti si dupli nožičkou:
my to těm Rusákům ukážeme, jak umíme na sankcích prodělávat. To budete koukat a celý svět nás bude obdivovat.
Ne vážně, nejsou to idioti? Bruselské sankce na Rusko nejvíc odnáší Česká republika a Putin se musí veselím mlátit do stehen.
Takže když Škodovka následně čaruje s čísly, aby národ přesvědčila, jak to dokonale vymyslela, není co řešit.
Výroba aut v ČR do konce dubna klesla o 7,6 procenta na 490 868 vozů
Výroba osobních aut v Česku za čtyři měsíce letošního roku meziročně klesla o 7,6 procenta na 490 868 vozů. Oznámilo to dnes Sdružení automobilového průmyslu v tiskové zprávě. Pozvolnější tempo výroby nových osobních automobilů odráží podle výkonného ředitele sdružení Zdeňka Petzla ochlazenou poptávku na klíčových evropských trzích.
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto vyrobila od ledna do konce dubna ve svých českých závodech 316 145 osobních automobilů, což je pokles o 4,2 procenta. Z toho bylo 57 971 vozidel čistě bateriových a 10 118 plug-in hybridních, tedy 21 procent produkce automobilky.